Badania dystrybucji

Czym są badania dystrybucji i sieci sprzedaży?

Badania dystrybucji i sprzedaży umożliwiają określenie poziomu satysfakcji partnerów handlowych oraz ich lojalności z funkcjonowania danego kanału dystrybucji. Mierzymy jakość dystrybucji Państwa produktów, oceniamy skuteczność jej poszczególnych kanałów. Sprawdzamy jakość obsługi klientów. 

badania dystrybucji i sieci sprzedaży

Metody i techniki, które stosujemy w badaniach dystrybucji

Wykorzystujemy zróżnicowane metody i techniki badań dystrybucji pozwalające zmierzyć dostępność produktów w sieciach sprzedaży:

  • Mystery Shopper  – audyty tajemniczych klientów w punktach sprzedaży 
  • Mystery Call, Mystery Calling – audytorzy wcielają się w rolę typowych klientów, przeprowadzają niejawne audyty telefoniczne
  • Mystery Mail –  audytorzy wcielając się w zwykłych klientów, prowadzą niejawne audyty drogą mailową
  • Desk research i analizy konkurencji

Jakie są korzyści z badań dystrybucji?

Do najczęstszych korzyści dla których warto wykonać badania dystrybucji i dostępności produktów możemy zaliczyć takie elementy jak:

  • weryfikacja jakości pracy przedstawicieli handlowych w terenie
  • sprawdzenie rekomendacji produktów przez dystrybutorów (np. Czy dany produkt jest polecany jako produkt „pierwszego wyboru” dla klientów odwiedzających punkty sprzedaży?)
  • pomiar rzeczywistej dostępności produktów (dostępność zadeklarowana vs. dostępność zmierzona)
  • benchmark konkurencyjnych sieci sprzedaży
  • badania konkurencyjnych produktów

Badamy dystrybucję i kanały sprzedaży na terenie całego kraju

Działamy na terenie całej Polski poprzez własną ogólnopolską siatkę ankieterów i audytorów terenowych złożoną z ponad 300 osób. Posiadamy także profesjonalne studio do badań telefonicznych. Prowadzimy jawne i niejawne badania dystrybucji, które dostarczają rzetelnych informacji odnośnie jakości współpracy z partnerami handlowymi, dystrybutorami i zewnętrznymi sieciami sprzedaży. 

Możemy przebadać także grupy docelowych klientów!

Badania dystrybucji możemy także połączyć z badaniami opinii klientów (np. badaniami satysfakcji klientów lub innymi badaniami marketingowymi). Dzięki zastosowaniu badań ankietowych można będzie uzyskać informacje, jakiego modelu sprzedaży i obsługi mogą oczekiwać klienci końcowi. Możemy zgromadzić także dodatkowe informacje i sugestie ze strony poszczególnych sieci sprzedaży lub partnerów handlowych, np. dotyczyć mogą  procesu obsługi, dostaw, jakości i wyboru produktów, zamówień, czy obsługi reklamacji.

Przewiń do góry