desk research

Desk research to metoda poszukiwania i analizowania informacji uzyskiwanych z ogólnodostępnych źródeł. Oferujemy Państwu właśnie taką profesjonalną analizę źródeł wtórnych  Desk research pozwala niewielkim kosztem uzyskać interesujące Państwa informacje bez konieczności zlecania badań pierwotnych.  Ponadto dużą zaletą jest także krótki czas realizacji takich badań. Dodatkowo, metoda ta pozwala spojrzeć na dane zagadnienie z wielu perspektyw, ponieważ wykorzystuje różnorodne źródła danych.

Wszelkie informacje, które są wykorzystywane w badaniu są poddawane ocenie pod kątem wiarygodności, rzetelności i aktualności, a w miarę możliwości weryfikuje się je także empirycznie.Desk research umożliwia:

  • Określenie wielkości podmiotu konkurencyjnego
  • Oszacowanie wielkości rynku
  • Stworzenie charakterystyki wszystkich produktów i usług konkurencji, w tym zestawienia cen
  • Ustalenie poziomu sprzedaży konkurencji
  • Pozyskanie informacji o realizowanych lub planowanych inwestycjach

Najczęściej wykorzystywane przez nas źródła informacji to:
• Raporty, biuletyny, opracowania branżowe, artykuły prasowe 
• Dane statystyczne
• Bazy danych (bazy ogólnodostępne, bazy klientów)
• Sprawozdania finansowe
• Zapytania ofertowe kierowane do firm
• Katalogi branżowe, foldery reklamowe 
• Informacje dostępne w Internecie (strony www firm, serwisy informacyjne i branżowe, fora, blogi, portale społecznościowe)
• Wcześniejsze badania własne i zewnętrzne (w tym dane z badań syndykatowych)
• Akty prawne

Badania desk research stanowią często wstęp do przeprowadzenia właściwych badań marketingowych, czy społecznych.   

Podejmujemy szereg działań gwarantujących jakość naszej usługi

  • Zawsze porównujemy dane z kilku źródeł
  • Korzystamy tylko z najnowszych danych
  • W przypadku baz danych sprawdzamy aktualność danych, świeżość i strukturę rekordów
  • Szczególną uwagę zwracamy na to, czy określone dane można ze sobą porównywać, czy stosowane definicje mają taki sam zakres pojęciowy
Przewiń do góry