Badania dystrybucji
Czym są badania dystrybucji i sieci sprzedaży?
Badania dystrybucji i sprzedaży umożliwiają określenie poziomu satysfakcji partnerów handlowych oraz ich lojalności z funkcjonowania danego kanału dystrybucji. Mierzymy jakość dystrybucji Państwa produktów, oceniamy skuteczność jej poszczególnych kanałów. Sprawdzamy jakość obsługi klientów.
Metody i techniki, które stosujemy w badaniach dystrybucji
Wykorzystujemy zróżnicowane metody i techniki badań dystrybucji pozwalające zmierzyć dostępność produktów w sieciach sprzedaży:
- Mystery Shopper – audyty tajemniczych klientów w punktach sprzedaży
- Mystery Call, Mystery Calling – audytorzy wcielają się w rolę typowych klientów, przeprowadzają niejawne audyty telefoniczne
- Mystery Mail – audytorzy wcielając się w zwykłych klientów, prowadzą niejawne audyty drogą mailową
- Desk research i analizy konkurencji
Jakie są korzyści z badań dystrybucji?
Do najczęstszych korzyści dla których warto wykonać badania dystrybucji i dostępności produktów możemy zaliczyć takie elementy jak:
- weryfikacja jakości pracy przedstawicieli handlowych w terenie
- sprawdzenie rekomendacji produktów przez dystrybutorów (np. Czy dany produkt jest polecany jako produkt „pierwszego wyboru” dla klientów odwiedzających punkty sprzedaży?)
- pomiar rzeczywistej dostępności produktów (dostępność zadeklarowana vs. dostępność zmierzona)
- benchmark konkurencyjnych sieci sprzedaży
- badania konkurencyjnych produktów
Badamy dystrybucję i kanały sprzedaży na terenie całego kraju
Działamy na terenie całej Polski poprzez własną ogólnopolską siatkę ankieterów i audytorów terenowych złożoną z ponad 300 osób. Posiadamy także profesjonalne studio do badań telefonicznych. Prowadzimy jawne i niejawne badania dystrybucji, które dostarczają rzetelnych informacji odnośnie jakości współpracy z partnerami handlowymi, dystrybutorami i zewnętrznymi sieciami sprzedaży.
Możemy przebadać także grupy docelowych klientów!
Badania dystrybucji możemy także połączyć z badaniami opinii klientów (np. badaniami satysfakcji klientów lub innymi badaniami marketingowymi). Dzięki zastosowaniu badań ankietowych można będzie uzyskać informacje, jakiego modelu sprzedaży i obsługi mogą oczekiwać klienci końcowi. Możemy zgromadzić także dodatkowe informacje i sugestie ze strony poszczególnych sieci sprzedaży lub partnerów handlowych, np. dotyczyć mogą procesu obsługi, dostaw, jakości i wyboru produktów, zamówień, czy obsługi reklamacji.