Badania rynku i analizy konkurencji

Badania rynku oraz analiza konkurencji to inwestycja w długotrwały sukces przedsiębiorstwa.

Wychodząc naprzeciw potrzebom i zapytaniom naszych Klientów wyspecjalizowaliśmy się w rozwiązaniach badawczych pozwalających zdobywać dla Państwa informacje odnośnie opinii klientów oraz informacji o potencjalnych konkurentach w danych segmentach rynku. 

badania rynku

Zakres merytoryczny typowych badań rynku najczęściej dotyczy następujących obszarów: 

  • zbadanie zapotrzebowania na produkty lub usługi
  • określenie czynników decydujących o wyborach dokonywanych przez klientów
  • wskazanie produktów i usług, które są w opinii klientów substytutem badanego produktu lub usługi
  • oszacowanie popytu we wskazanych grupach docelowych

Dlaczego warto badania rynku powierzyć właśnie nam?

Jesteśmy profesjonalną firmą badawczą z kilkuletnim doświadczeniem oraz szerokim zapleczem ekspertów. Dysponujemy własną siatką doświadczonych ankieterów i audytorów działających na terenie wszystkich województw w kraju, posiadamy własne studio do badań techniką CATI, a także doświadczenie w zdobywaniu informacji rynkowych drogą analiz desk research. Realizujemy dzięki temu projekty sprawnie i przy zachowaniu najwyższych standardów jakości. Prowadzimy ilościowe i jakościowe badania rynku zarówno w segmencie B2C, jak i B2B.

Co bardzo istotne, gwarantujemy Państwu pełną anonimowość potwierdzaną klauzulami o poufności wyników badań. Każde zlecenie jest przez nas traktowane jako odrębne badanie, podczas którego bazujemy tylko na aktualnie zbieranych danych. Jesteśmy wobec Państwa lojalni i jednocześnie zachowujemy maksymalną, wymaganą na wolnym rynku bezstronność i neutralność badawczą. 

Badania rynku pozwolą Państwu zminimalizować ryzyko podejmowanych przedsięwzięć biznesowych, np. decyzji dotyczących wprowadzania na rynek nowych produktów lub usług, a także umożliwią Państwu uzyskanie istotnej przewagi nad konkurencją. 

badania rynkowe

Jakie działania wykonujemy na potrzeby badania rynku?

Rozległy charakter potrzeb informacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorstwa zamawiające badania rynku, często powoduje, że pozyskanie, kompilacja i analiza danych zastanych, okazują się niewystarczające. Zdecydowanie rekomendujemy naszym Klientom zastosowanie triangulacji różnorodnych metod i technik badawczych.

Oznacza to, że wykorzystujemy  jednocześnie:
1. analizy danych zastanych (czyli tzw. „dane pierwotne”),
2. badania ilościowe
3. badania jakościowe (aczkolwiek w ograniczonym zakresie).

Wykorzystanie kilku metod i technik badawczych w usłudze badania rynku zapewnia wyższą jakość prowadzonych badań i ogranicza błąd pomiaru. Informacje (trendy, opinie potencjalnych klientów, informacje o konkurencji), które uzyskają potwierdzenie w różnych metodach i technikach będą mogły być traktowane jako bardziej godne zaufania, przez co znajdą zastosowanie w opracowywaniu wniosków i rekomendacji o charakterze strategicznym, a często także wdrożeniowym. Triangulacja umożliwi także poszerzenia wiedzy o kontekście badanych zjawisk rynkowych.

W naszej bazie wiedzy znajdą Państwo przykłady zrealizowanych badań rynku i analiz konkurencji.  

Zapraszamy jednocześnie do zapoznania się z dodatkowymi informacjami odnośnie zakresów tematycznych poszczególnych typów badań rynkowych i marketingowych, które znajdą Państwo na naszym blogu .

Usługi badawcze w obszarze badania rynku świadczymy m.in. w takich miastach jak:  Rzeszów, Kraków, Tarnów, Dębica, Krosno, Przemyśl, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Kielce, Zamość, Lublin, Katowice, Częstochowa, Radom, Warszawa, Wrocław, Łódź, Poznań, Bydgoszcz, Warszawa, Białystok, Szczecin, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia i wielu innych miastach we wszystkich województwach w kraju.

Przewiń do góry